Online Terapi ile Uzaktan Psikolojik Danışmanlık

Online terapi, psikoterapi uygulamalarının internet üzerinden görüntülü ve sesli uygulamalar ile teknoloji destekli gerçekleştirilmesidir. Zamandan ve mekandan bağımsız gerçekleşebilen online terapi uygulamaları için internet bağlantısı, uygun ortam ve görüşmenin sağlanacağı bilgisayar, akıllı telefon veya tablet yeterlidir.Online psikolojik danışmanlık uygulamaları uzun zamandır kullanılmakla birlikte özellikle 2020 yılında Covid-19 pandemisi ile oldukça yaygınlaşmıştır.

Online Terapi için Doğru Psikolog Seçimi

Online terapi uygulanış ve erişim açısından önemli avantaj sağlasa da hizmet kalitesine ilişkin bazı sorunlar oluşabilmektedir. Online psikolojik danışmanlık sağlayan kişilerin uzmanlık alanları ve mesleki yeterlilikleri sürecin verimliliği açısından dezavantaj yaratabilmektedir. Bu sebeple, online psikolog seçerken hizmet alacağınız kurumun fiziken var olan bir terapi merkezi olması ve hizmet alacağınız terapistin aktif danışan gören bir psikolog olması dikkat etmeniz gereken ilk kriterlerdir. Bununla birlikte çalışacağınız psikoloğun çalışma alanları ve kullandığı terapi yöntemleri ile danışan görüşlerini incelemek online terapi için doğru uzmanla çalışma şansınızı yükseltebilir.

Online Terapinin Avantajları

Online terapi, depresyon, kaygı bozuklukları, stres yönetimi, sınav kaygısı ve yeme bozuklukları gibi birçok farklı konuda yüz yüze terapi kadar verimli olabilmektedir. Online seansların en büyük avantajları zaman tasarrufu ve özellikle yurt dışı veya küçük şehirlerde yaşayanlar için terapiye erişim sağlayabilmesidir.

Bazı kaygı bozuklukları, fiziksel hastalık veya engeller insanların dışarı çıkması, sosyal ortamlarda bulunması, trafikte olmak veya toplu taşıma kullanmak gibi zorluklar ve kısıtlamalar oluşturduğundan online terapiler bu grup için de önemli bir kolaylık sağlamaktadır.

Online Psikolog Randevusu Nasıl Alınır?

Online psikolog randevusu için sitemizdeki online randevu sistemini kullanarak kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Çalışma saatlerimiz içinde bize telefonla ulaşabileceğiniz gibi soru ve sorunlarınız için mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Online randevu sayfasında belirtilen saatler Türkiye saatine göre belirtilmiş ve uzmanlarımızın çalışma takvimleri ile tam senkronize çalışmaktadır. Çalışma planındaki yoğunluklar bazı dönemlerde en erken tarihin bir ay kadar sonrasına uzayabilmektedir. Bu gibi durumlarda randevunuzu oluşturduktan sonra merkezimizle iletişime geçerek randevu tarihinizi erken tarihe alma talebi iletebilirsiniz. Oluşacak uygunluklarda randevunuz öne çekilebilecektir.